Βαθμίδα: | Καθηγητής |
Ειδίκευση: | Γλωσσολογία |
Γνωστ. Αντικείμενο: | Ανάλυση Λόγου – Κοινωνιογλωσσολογία |
ΦΕΚ: | 189/4-3-2016 |
Γραφείο: | Κτίριο Κ7 (Δυτική Πτέρυγα) |
Ώρες Συνεργασίας: | ΔΕΥΤΕΡΑ: 17:00 – 19:00 ΤΕΤΑΡΤΗ: 12:00-13:00 & ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ (κατόπιν ραντεβού) |
Τηλέφωνο: | 2610969752 |
Email: | archakis@upatras.gr |
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
- ρευστός ρατσισμός
- μεταναστευτικός λόγος
- γλωσσική πολιτική
- (συνομιλιακές) αφηγήσεις και κατασκευές ταυτοτήτων
- κριτικός γραμματισμός
- διεπιδράσεις στη σχολική τάξη
- νεανικός λόγος
- δημοσιογραφικός λόγος
- κοινοβουλευτικός λόγος
- στάσεις προς διαλέκτους και μειονοτικές γλώσσες
-
Επιστημονικός Υπεύθυνος του έργου:
TRACE: Tracing Racism in Anti-raCist discoursE: A critical approach to European public speech on the migrant and refugee crisis (TRACE/HFRI-FM17-42) (2019-2022). 1η Προκήρυξη ερευνητικών έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ για την ενίσχυση των μελών ΔΕΠ. https://trace2019.wixsite.com/trace-project
-
Για πρόσβαση σε ενδεικτικά ελληνόγλωσσα δημοσιεύματά μου, βλ. το Ιδρυματικό Αποθετήριο του Πανεπιστημίου Πατρών ‘Νημερτής΄:
Εκπαίδευση
Προπτυχιακές Σπουδές
1989 - ΠΤΥΧΙΟ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ με ειδίκευση στη Γλωσσολογία Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1992 - ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ στη Γλωσσολογία, (1991, Μεταπτυχιακές Σπουδές στα Πανεπιστήμια της Κοπεγχάγης και του Όρχους (Δανία) στο πλαίσιο της υποτροφίας Erasmus) Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Διδακτορική Διατριβή
1996 - Δείκτες οργάνωσης του λόγου: Το 'δηλαδή' και η σχέση του με συναφείς εκφράσεις Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
1989 - ΠΤΥΧΙΟ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ με ειδίκευση στη Γλωσσολογία Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1992 - ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ στη Γλωσσολογία, (1991, Μεταπτυχιακές Σπουδές στα Πανεπιστήμια της Κοπεγχάγης και του Όρχους (Δανία) στο πλαίσιο της υποτροφίας Erasmus) Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Διδακτορική Διατριβή
1996 - Δείκτες οργάνωσης του λόγου: Το 'δηλαδή' και η σχέση του με συναφείς εκφράσεις Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ – ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- 2024 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ (εαρινό εξάμηνο) στο Faculty of English, Adam Mickiewicz University in Poznan Πολωνία, στο Faculty of Arts στο University of Groningen, Ολλανδία, στο Department of Applied Linguistics, University of Massachusetts Boston, ΗΠΑ. Ομιλίες και ερευνητικές συνεργασίες σχετικά με τον ρευστό ρατσισμό και την ανίχνευση του ρατσισμού στον αντιρατσιστικό λόγο (ερευνητικό πρόγραμμα TRACE)
- 2019 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ (εαρινό εξάμηνο)στο Centrum Modernes Griechenland, Freie Universität Berlin, Γερμανία,στο Département d’ études néo-helléniques, Université de Strasbourg, Γαλλίαστo Universitat Autònoma de Barcelona, Ισπανία,στο ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ, Αθήνα,στο ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος.Ομιλίες και ερευνητικές συνεργασίες για θέματα σχετικά με γλώσσα και μετανάστευση
- 2014 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ (εαρινό εξάμηνο) – στο Department of English, University of Liverpool, Αγγλία (Honorary Research Fellow), – στο Centre for Language, Discourse and Communication, King’s College London, Αγγλία, – στο Institut für Germanistik & Institut für Medien und Kommunikation, Universität Hamburg, Γερμανία, στο İngiliz Dilbilimi Bölümü, Hacettepe Üniversitesi, Τουρκία (Visiting Scholar).
- 2009 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ (εαρινό εξάμηνο) στο Centre for Language, Discourse and Communication, King’s College London (Academic Visitor).
- 2005 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ (εαρινό εξάμηνο) στο Department of Linguistics and English Language, Lancaster University (Visiting Academic Researcher).
Επιλεγμένα Δημοσιεύματα
- Lymperi, Μ. & Archakis, Α. 2024 (Non) representation and normalized losses of the other in pro-migrant media texts: what is at stake in migrant visibility? Taylor & Francis Online
- Archakis A. & Tsakona V. (eds) 2024 Exploring the Ambivalence of Liquid Racism: In between antiracist and racist discourse. Pragmatic & Beyond New Series. Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins. Pragmatic & Beyond New Series. Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins.
- Archakis, A. 2022 The continuum of identities in immigrant students’ narratives in Greece Narrative Inquiry 32 (2): 393-423
- Archakis, A. 2022 Tracing racism in antiracist narrative texts online. Ethnic and Racial Studies Ethnic and Racial Studies 45 (7): 1261-1282
- Archakis A. & Tsakona V 2021 Greek migrant jokes online: A diachronic-comparative study on racist humorous representations Internet Pragmatics, 4/1: 28-51. John Benjamins Publishing Company
- Archakis A 2020 Immigrant narratives and hybrid identities: Analyzing autobiographical narratives written by immigrant students in Greece In: Moita-Lopes, L. P. and Pinto, Joana Plaza. (eds.). Special Issue on Resistance in Contesting Discursive Practices in Fragile Democracies. Trabalhos em Linguística Aplicada 59(3):1809-1832
- Archakis A. & Tsakona V 2019 Racism in recent Greek migrant jokes. Humor: International Journal of Humor Research (Festschrift for Christie Davies), 32/2: 267-287. Humor: International Journal of Humor Research
- Archakis A. 2018 The representations of racism in immigrant students’ essays in Greece: The ‘hybrid balance’ between legitimizing and resistance identities Pragmatics, 28/1: 1-28
- Archakis A. 2016 National and post-national discourses and the construction of linguistic identities by students of Albanian origin in Greece Multilingua: Journal of Cross-Cultural and Interlanguage Communication, 35/1: 57-83
- Karachaliou R. & Archakis A. 2015 Identity construction patterns via swearing: Evidence from Greek teenage storytelling Pragmatics and Society, 6/3: 422-444
- Archakis A. 2014 A four-part model for narrative genres and identities: Evidence from Greek data Journal of Comparative Research in Anthropology and Sociology, 5/1: 1-23
- Archakis A. 2014 Immigrant voices in students’ essay texts: Between assimilation and pride Discourse & Society, 25/3: 297–314
- Archakis A. 2012 Doing indiscipline in narrative performances: How Greek students present themselves disobeying their teachers Narrative Inquiry, 22/2: 287-306
- Archakis A. & Tsakona V. 2010 ‘The wolf wakes up inside them, grows werewolf hair and reveals all their bullying’: The representation of parliamentary discourse in Greek newspapers Journal of Pragmatics, 42/4: 912-923
- Archakis A. & Lampropoulou S. 2009 Τalking different heterosexualities: The permissive, the normative and the moralistic perspective: Evidence from Greek storytelling Discourse & Society, 20/3: 307-326
- Archakis A. & Tzanne A. 2009 Constructing social identities through story-telling: Tracing Greekness in Greek narratives Pragmatics, 19/3: 341-360
- Archakis A. & Tsakona V. 2009 Parliamentary discourse in newspaper articles: The integration of a critical approach to media discourse into a literacy-based language teaching programme Journal of Language and Politics, 8/3: 359-385
- Archakis A. & Papazachariou D. 2008 Prosodic cues of identity construction: Intensity in Greek young women’s conversational narratives Journal of Sociolinguistics, 12/5: 627-647