Περιγραφή
- Στόχος του μαθήματος:
Το μάθημα αυτό εξετάζει τη σύνταξη ως ένα υπολογιστικό σύστημα το οποίο παίρνει λεξικά στοιχεία από το λεξικό και φτιάχνει αναπαραστάσεις οι οποίες ‘διαβάζονται’ από τα επίπεδα διεπαφής (τη Λογική και τη Φωνητική Μορφή). Το θεωρητικό πλαίσιο είναι αυτό της Γενετικής Γραμματικής, όπως έχει διαμορφωθεί στο Μινιμαλιστικό Πρόγραμμα (Chomsky 1995 και εξής). Ειδικότερα, εξετάζουμε με ποια διαδικασία παράγεται η φραστική δομή μέσω μίας και μοναδικής διαδικασίας (Συγχώνευση) και πώς τα στοιχεία τα οποία εμφανίζονται σε συγκεκριμένες συντακτικές θέσεις σχηματίζουν σχέσεις εξάρτησης (Συμφωνία). Το μάθημα εξετάζει πώς παράγεται συντακτικά η δομή ορισμάτων από το λεξικό, πως τα ορίσματα σχετίζονται με άλλα ορίσματα ή θέσεις ορισμάτων και πώς διαρθρώνεται η αριστερή περιφέρεια της πρότασης. Οι διαγλωσσικές διαφορές (παράμετροι) προσφέρουν την κατάλληλη μαρτυρία για μια συγκριτική μελέτη που ενισχύει το θεωρητικό πλαίσιο.
- Μαθησιακά αποτελέσματα
α) Ικανότητες: Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/-τριες θα γνωρίζουν το θεωρητικό πλαίσιο, θα κατανοούν τη σχέση της γλώσσας με άλλα γνωστικά συστήματα, θα μπορούν να αναλύουν τα εμπειρικά δεδομένα και να εφαρμόζουν τις θεωρητικές προσεγγίσεις σε νέα δεδομένα.
β) Δεξιότητες: Οι φοιτητές/-τριες θα μπορούν να επιλύουν προβλήματα μέσα από την εμπειρική προσέγγιση των δεδομένων, να μεταφέρουν γνώσεις σε εφαρμογές άλλων περιπτώσεων γλωσσικής ανάλυσης και να επιλύουν προβλήματα.
Διδάσκων: | |
Κωδικός Μαθήματος: | MALT_Γ206 |
Έντυπο Μαθήματος: | Κατεβάστε σε μορφή PDF |
E-class: | https://eclass.upatras.gr/courses/LIT1709/ |
Πληροφορίες
Κατηγορία: | Μεταπτυχιακές Σπουδές | Κύκλος Σπουδών: | |
Εξάμηνο: | Β' Εξάμηνο | Τύπος: | Επιλογής Γλωσσολογίας |
Γνωστικό Αντικείμενο: | Γλωσσολογίας | Σ.Β.: | 1.5 |
ECTS: | 15 | Μονάδες: | 3 |
Ώρες διδασκαλίας
Ώρες Διδασκαλίας: | 3 |
Ώρες Φροντιστηρίου: | 0 |
Ώρες Εργαστηρίου: | 0 |
Ωρ. Πρόγραμμα: |